Weekendowa anegdotka – Polityka prorodzinna Softbanku i amerykańskich firm technologicznych

0

Ostatnio przeczytałem, że Softbank wypłaca swoim pracownikom „Baby Bonus”, który wynosi czterysta dolarów za pierwsze dziecko i zwiększa się z każdym kolejnym dzieckiem aż do czterdziestu tysięcy za piąte dziecko.

Ale nie tylko japońskie korporacje starają się zachęcić pracowników do posiadania dzieci. Różne rodzaje motywacji i wsparcia oferują również amerykańscy giganci branży technologicznej.

Netflix oferuje pracownikom roczne płatne urlopy macierzyńskie i tacierzyńskie [sic!].

Nieźle wygląda też sprawa w Facebooku, który oferuje 4 miesiące płatnego macierzyńskiego lub tacierzyńskiego i „becikowe” w wysokości 4 tysięcy dolarów na dziecko. Wisienką na torcie są na pewno warsztaty z karmienia piersią.

Słabiej jest w Google. „Baby bonus” wynosi tam „tylko” 500 dolarów (18 tygodni macierzyńskiego i 12 tacierzyńskiego) i w Twitter, który oferuje dwieście dolarów (odpowiednio 20 tygodni płatnego urlopu dla mam i 10 dla ojców).

W Yahoo chyba preferują imprezy i dlatego zamiast „becikowego”, organizują „baby shower” dla swoich pracowników.

Adobe natomiast oferuje pracownikom awaryjną opiekę dla dzieci, na wypadek gdyby stała niania zaniemogła (oprócz płatnego urlopu – 26 tygodni macierzyńskiego lub 16 tygodni tacierzyńskiego).

A kiedy ten trend pojawi się u nas?

fot. Zdjęcie z Facebooka Marka Zuckerberga, CEO Facebooka, który niedawno wrócił z urlopu tacierzyńskiego. Zdjęcie zrobione jeszcze w trakcie urlopu.

Share.

About Author

Radzym Wójcik jest adwokatem.   Ukończył z wyróżnieniem studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Jest również absolwentem Centrum Prawa Amerykańskiego organizowanego przez WPiA UW wraz z Florida College of Law.   Od 2012 roku pracuje w zespole transakcyjnym kancelarii Baker & McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy. Wcześniej pracował w warszawskich biurach kancelarii prawniczych Deloitte Legal i Salans (obecnie Dentons) oraz w dziale prawnym Pioneer TFI i Asset Management.   Obsługiwał szereg transakcji fuzji i przejęć. Pracował przy transakcjach z udziałem funduszy private equity, jak i inwestorów branżowych (w szczególności przy przejęciach w branży medycznej i przemyśle ciężkim). Doradzał przy restrukturyzacjach grup spółek oraz w związku z zawiązywaniem joint-ventures. Prowadzi także doradztwo w zakresie bieżącej działalności spółek.   W latach 2010-2012 prowadził zajęcia z prawa w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Współpracuje z Fashion Law Business w ramach szkoleń z prawnych aspektów pozyskiwania inwestorów dla przedstawicieli start upów z branży kreatywnej. Jest autorem wielu artykułów o tematyce korporacyjnej i procesowej, publikowanych w dzienniku Rzeczpospolita, a także współzałożycielem i redaktorem bloga korporacyjnie.pl .

Leave A Reply

Filtr antyspamowy *