Weekendowa anegdotka – Ashton Kutcher i jego inwestycje w startupy

0

Jeśli mielibyście kiedyś zwrócić się z prośbą o poradę inwestycyjną do któregoś z amerykańskich celebrytów – powinniście skontaktować się z Ashtonem Kutcherem. I powodem nie jest tu bynajmniej doświadczenie zdobyte podczas przygotowań do głównej roli w filmie o Stevie’a Jobsie, ale historia udanych inwestycji aktora.
Ashton Kutcher posiada w swoim portfolio m.in. Skype, Foursquare, Airbnb, Uber, Spotify, Soundcloud, czy Shazam.

W część z tych podmiotów inwestował w ramach funduszu stworzonego wraz z dwoma kolegami, Guy’em Oseary (managerem gwiazd, m.in. Madonny i U2) oraz miliarderem Ronem Burkle (401 na liście najbogatszych Amerykanów 2016 wg Forbesa). We wszystkie – na wczesnych stadiach rozwoju.

Wg. wyliczeń Forbesa – w ciągu 6 lat aktor pomnożył majątek funduszu z 30 milionów dolarów do 250 milionów dolarów (osiągając zwrot z inwestycji przekraczający 8x).

fot. Forbes

Share.

About Author

Radzym Wójcik jest adwokatem.   Ukończył z wyróżnieniem studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Jest również absolwentem Centrum Prawa Amerykańskiego organizowanego przez WPiA UW wraz z Florida College of Law.   Od 2012 roku pracuje w zespole transakcyjnym kancelarii Baker & McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy. Wcześniej pracował w warszawskich biurach kancelarii prawniczych Deloitte Legal i Salans (obecnie Dentons) oraz w dziale prawnym Pioneer TFI i Asset Management.   Obsługiwał szereg transakcji fuzji i przejęć. Pracował przy transakcjach z udziałem funduszy private equity, jak i inwestorów branżowych (w szczególności przy przejęciach w branży medycznej i przemyśle ciężkim). Doradzał przy restrukturyzacjach grup spółek oraz w związku z zawiązywaniem joint-ventures. Prowadzi także doradztwo w zakresie bieżącej działalności spółek.   W latach 2010-2012 prowadził zajęcia z prawa w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Współpracuje z Fashion Law Business w ramach szkoleń z prawnych aspektów pozyskiwania inwestorów dla przedstawicieli start upów z branży kreatywnej. Jest autorem wielu artykułów o tematyce korporacyjnej i procesowej, publikowanych w dzienniku Rzeczpospolita, a także współzałożycielem i redaktorem bloga korporacyjnie.pl .

Leave A Reply

Filtr antyspamowy *